2015. március 15., vasárnap

Horgolásminta 2.

Jöjjön akkor a lila ruhás hölgy. :)
Kérek mindenkit aki elkészíti a mintám alapján, ha van valami ami nem egyértelmű vagy elakadtok valamiben akkor szóljatok, mert lehet a designerrel van a gond :D :D :D
Öt is kizárólag pamut fonalból horgoltam. ALIZE BELLA többnyire. Nem szeretem a vastagságot kavarni egy mintán belül.
Színek: tört fehér 01, piros 56, lila 45, fekete 60
2-es horgolótűt használtam. Ha elkészíted a leírásom alapján én csak annyit kérek, hogy egy erre a bejegyzésre mutató linkkel tisztelj meg légy szíves. Köszönöm szépen.
FEJ: Teljesen ugyanaz, minta zöld  nadrágos haverjánál,
1. sor egy 6-os magic ring
2. sor minden pálcába szaporítunk egyet (12 pálca)
3. sor minden második pálcába szaporítunk egyet (18)
4. sor minden harmadik pálcába szaporítunk egyet (24)
5. sor minden negyedik pálcába szaporítunk egyet (30)
6. sor minden ötödik pálcába szaporítunk egyet  (36)
7.sor minden hatodik pálcába szaporítunk egyet (42)
8. sor minden hetedik pálcába szaporítunk egyet (48)
9-15 sorban csak horgoljuk rendületlenül szaporítás nélkül a pálcákat.
16.sortól elkezdünk fogyasztani. valójában ugyanazt csináljuk mint szaporításkor, csak most visszafele. Minden 7., minden 6., minden.5., minden 4., minden.3., minden 2.pálca után fogyasztás.
A kört nem zárjuk be, tehát a 18 pálcás kőr nyitva marad. Jól megtömjük a buksit.
A néhol előbukkanó erősen elütő színű szál senkit ne tévesszen meg, ugyanis nekem ez szolgál az amigurumiknál sor jelölőnek. Így jobban követhető a fogyasztások menete. Ez kihúzható nagyon könnyen mikor elkészült az adott darab.
Színváltás Lilára
TEST: 18 pálca kerül az első sorba, elvileg minden szembe szúrunk
2.sor. Minden 2. pálcába szaporítunk (27)
3.sor Minden pálcába 1 pálca (27)
4.sor Minden 3. pálcába szaporítunk (36)
5.sor Minden pálcába 1 pálca (36)
6.sor. Minden 4. pálcába szaporítunk (45)
7.sor. Minden pálcába egy pálca. (45)
Ebben a sorban jönnek a karok.
Tehát kipécézzük a "mellkas" közepét, kicsit lelapítjuk hogy pontosan tudjuk a karkivágást kialakítani. Mindkét karnak kihagyunk 9-9 pálcát. (második képen jól látszik) A sorban kell 27 pálcának lennie
8.sor. Minden 3. pálcába egy szaporítás
9.sor. Minden pálcába egy pálca 
10.sor. Minden 4. pálcába egy szaporítás. 
11-12-13. sorok. Minden pálcába egy pálca. 
14.sor. Minden 5. pálcába egy szaporítás 
15-16-17. sorok. Minden pálcába egy pálca. 
18. sor. Minden 6. pálcába egy szaporítás. 
19-20-21.sorok. Minden pálcába egy pálca. 
22.sor. Minden 7. pálcába egy szaporítás. 
KARKIVÁGÁS: 
Az eredeti kihagyott 8 pálcába úgy szaporítunk hogy 12 legyen majd horgoljuk folyamatosan. Az enyém 9 sor. Majd a krémszínű fonallal még 2 sor 12 pálca, majd fogyasztás. sorban a 12-ből hatot csinálunk, majd varrótűvel szépen összehúzzuk a lukat. Én a kezének csak a végébe teszek tölteléket, hogy ne álljon el nagyon.
BUGYI :) : Amikor megvan a kívánt hosszúságú szoknya 3/4 része, akkor bezárjuk, mintha lila bugyi lenne a katicán. 6-os magic ringet felszaporítjuk (mint a fejnél) egészen addig míg elérjük azt a sort amiben minden 9. szembe szaporítunk egy pálcát.
Amikor megvan a körünk akkor szépen összehorgoljuk a szoknyával, de mielőtt bezárjuk, tömjük meg a kicsikét.
 Így néz ki a lezárás
Ezután szépen horgolunk és szaporítunk tovább. Ameddig tetszik.  Nekem még 3 sor volt.
A szoknya utolsó sora: *1 rövidpálca, 1 egyráhajtásos pálca, 1 kétráhajtásos pálca, 1 egyráhajtásos pálca* ismétlése.
CIPŐ: Piros fonallal 3 láncszemmel kezdünk, majd a rajz szerint elkészítjük a cipő talpát, kőrben horgolva. ( A három láncszem után egy láncszemmel magasítsunk és horgolunk 3 pálcát a harmadikba, majd mikor körbeértünk az első sorral, akkor horgoljuk meg a maradék két pálcát, hogy meglegyen az öt.) Három sorunk lesz.


Mikor a cipő talppal megvagyunk, horgolunk 2 sort úgy hogy már nem szaporítunk. Ez adja meg a cipellő magasságát. Van 26 szemünk.
Cipő orrának kialakítása: kiszámoljuk, hogy hová esik a cipő orrának közepe, attól mérten 8-8 szemet nézünk (tényleg csak azért hogy a közepe középen legyen a cipő orrának). Így a 16 szemből lesz 8 a fogyasztással mit szépen kettesével összekötünk (18). Hátul a sarok résznél 2-2 szemet szintén összekötünk .(16) Majd a következő sorban elöl az orr részben megint 2-2 összekötés (14) és elvágjuk a szálat...és máris csini cipőcske formánk lesz.
Itt mutatom, hogy a fogyasztás hogy működik.

A lényeg, hogy a cipőcskébe úgy horgoljuk a fogyasztást, hogy 14 pálcánk legyen a krémszínű fonallal, amit majd 5-6 soron keresztül meg is tartunk. Hosszabb fonalat vágunk és a lábikókat odarögzítjük a bugyihoz :)
SZÁRNY: 
1. sor egy 6-os magic ring
2. sor minden pálcába szaporítunk egyet (12 pálca)
3. sor minden második pálcába szaporítunk egyet (18)
4. sor minden harmadik pálcába szaporítunk egyet (24)
5. sor minden negyedik pálcába szaporítunk egyet (30)
6. sor minden ötödik pálcába szaporítunk egyet  (36)
7.sor minden hatodik pálcába szaporítunk egyet (42)
8. sor minden hetedik pálcába szaporítunk egyet (48) (az enyémek mérete)
Tetszés szerint lehet kicsit vagy nagyobbat horgolni.A domborúbbat úgy csinálom, hogy mikor már nem akarom a köröket szaporítani, akkor horgolok két sort minden pálcába egyet öltve
Mielőtt összeállítom és kitömöm, előtte hímzem a pettyeket és a szárnyat. Azután szépen összehorgolom, kitömöm, majd a bogárka hátára varrom.
CSÁPOK:
1. sor. 6-os magic ring
2. sor minden pálcába egy szaporítás (12)
3. sor simán horgolunk
4. sor A 12 pálcából 6-ot készítünk, tehát fogyasztás. Így elkészült az icipici gömböcske. A csápszárakat nagyon nehéz leírni, mert csinálni sem szeretem. Amikor van 6 pálcánk abból csinálunk 3-at majd néhány soron keresztül horgolunk, mindig visszaöltve az előző sorba. Így lesz viszonylag kis filigrán csápszárunk.
ARC: Elő a hímzőtűvel (jó hosszú legyen) és rajzoljunk arcot a kis katicánknak. A szemeit én kis csillagként hímzem. Arra érdemes figyelni, hogy megmaradjon a jó kis karakteres mosolya, hogy széles mosolyt varrjunk neki, de ez is ízlés dolga. Van némi kis haja is, azt is csak egyszerűen behímzem a buksi tetejére, a hosszúakat pedig úgy készítem, hogy levágok egy hosszabb fekete szálat amit áthurkolok a fejen, majd mindkét szálból láncszemekkel fonatot készítek. összesen 6 fonatom van.
Remélem sok kisgyerek fog örülni ezeknek a babáknak.
Anyukák, nagymamák, jó munkát kívánok .



41 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jó!!! Úgyes vagy,szépen összehoztad!

Gina Farkas írta...

Üdv! Szuper a minta, köszi :) nekem az lenne a kérdésem, hogy magasítás nem kell, és milyen pálca, hamis? Köszi

CathlenKata írta...

Nagyon jól követhető a minta.Alapos voltál nagyon. Igaz én csak sima babát csináltam leírásból:-)
Egy kérdés az Alize Bella és a Catania egyforma vastag, vagy van eltérés?
A másik kérdésem kissé személyesebb, a maci amit tőled kaptam mosható , vagy csak samponhabbal tisztítsam? Mr Barney kissé poros már :-(
Köszönöm a válaszod előre is.
Kata

Kriszty írta...

amiguruminál nincs magasítás, hanem körbe körbe mész a horgolással, és kizárólag ráhajtás nélküli pálcával, nem nyúlós fonalból, szorosan horgolva.

Névtelen írta...

Köszi a mintát! Már a hímzésnél járok. Csak lassan halad mert a kislányom mindig elkéri. Amikor még csak a teste volt kész már akkor is vele aludt el.:-):-):-):-)

Kriszty írta...

Catania kicsit vastagabb mint Bella
Azt 3-as tűvel horgolnam.
Maci mosható gépben szerintem
😉

Kriszty írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
CathlenKata írta...

Köszönöm !
30 fokon mosom a macikat, és már elég kiterjedt a farmunk azóta. Bízom benne, hogy nem megy tönkre, mivel egy emlék tőled.
Kata
(katamese.hu)

Zsóka írta...

Kriszty, nagyon jó a leírás, kezdőként is egész jól haladok, köszönöm
Zsóka

Névtelen írta...

Kriszta!
Az lenne a kérdésem, hogy 60 szemet hogy horgolsz össze 72-vel? Mert Babóca szoknyáját 72 szemmel fejezed be a minta szerint, de a bugyit 60 szemig írtad szaporítani (ha minden 9. szembe szaporítunk). Vagy én számoltam el valamit?
Én is készítetem már Babócát és Bogyót, igaz kicsit nagyobbak és külön horgoltam a ruhájukat. Egyébként nagyon jó a minta! Gratulálok! :)
Viki

Kriszty írta...

Nem 60-at horgolok össze 72-vel. 60-nál csak zárom a szoknya alját (vagy bugyit) 72 a szoknya befejező szemszáma amiben a fodor is benne van.

Kriszty írta...

Pontosan azért nem mert miután kihagytam a karkivágásokat máris megváltozik a szemszám. Ha egyszerű szorzással próbálkozol nyilván más jön ki.

Névtelen írta...

Kedves Kriszti :) Ezt a linket megkaptam egy helyes kézimunkástól, de nem tudok eljutni a fiúka mintájához :( Kérlek segíts !! Üdv, Bihari Vica :)

Kriszty írta...

Itt találod a blogomban, egyel előző bejegyzésben. Ha legfelül a blog névre kattintasz, sorban kiadja az összes bejegyzést idorendben visszafele.

Kriszty írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Ági írta...

Nagyon tetszik, köszönöm, a lányom imádni fogja! Azt szeretném kérdezni, hogy az egyes színekből hány g fonal szükséges illetve milyen magas lesz a kész figura? Előre is köszönöm!

Kriszty írta...

Nem tudom, hogy hány gramm fonalat vesz fel, de nem kell egyikből sem sok... vagy több gombóc. lilából pl egy gombócból több mint 2 ruha kijön.
kb 18-20 cm magas lesz.

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm, Bogyó már siker, Babóca mindjárt kész :D <3

Kriszty írta...

szuper. mutassátok akinek elkészül :)

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm a mintát! Babócát már elajándékoztam, Bogyó lassan kész, már csak a csiga van hátra. Kezdő vagyok, de érthető volt a leírás! Kedves vagy, hogy közzétetted a leírást!

Névtelen írta...

Köszönet

Névtelen írta...

Szia! Szeretnèk köszönetet mondani ezèrt a magyon jól èrtelmezhető leirásèrt. Megcsináltam ès nagyon jó lett. Köszönöm.

Kriszty írta...

Örülök ha könnyen érthető mintát tudtam csinálni nektek!

Névtelen írta...

Kedves Kriszti! El szeretném készíteni őket, de nem találom Bogyót. Hol van a mintája? Nagyon édesek remélem sikerül nekem is. Üdv Ica

Kriszty írta...

Itt blogon belül megtalalhato. Néhány ezelőtti megjegyzesben írtam instrukciókat.

Éva Szabó írta...

Szia.
Szeretném megkérdezni, hogy egy kb 25-30 cm figurához mennyi fonalat vegyek? Én nem értek hozzá de egy ismerősöm meghorgolná a lányzómnak. Köszi a választ előre.

Üdv Éva

Józsefné Neiser írta...

Szia! Nekem is sikerűlt a leírás alapján megcsinálni,igaz nem olyan szép mint a tied,de remélem BOGYÓ már szebb lesz :) Üdv: Marcsi

Kriszty írta...

Ezek nincsenek 25-30 cm. 5-5 dkg bőven elég mindenből.

Kriszty írta...

Ezek nincsenek 25-30 cm. 5-5 dkg bőven elég mindenből.

Kriszty írta...

Örülök neki

Kriszty írta...

Örülök neki

Eszter Szöllősy írta...

Szia! Nagyon szépen köszönöm Neked, hogy feletetted ezeket a mintákat. Én még eléggé kezdő vagyok, de sikerült megcsinálnom Bogyót és Babócát is a leírás alapján. Most a minyont csinálom :)

Kriszty írta...

Örülök a sikerélményeteknek!

Zsuzs írta...

Szia, szuper a leírás, és köszönöm hogy elergvé teszed számunkra. Még nagyon kezdő vagyok, kérlek megirnad, hogy kell a ruhát a bugyivel (lapos kör) összehorgolni? Nagyon nem boldogulok vele :D köszönöm szépen

Névtelen írta...

Szia, nagyon köszönöm a leírást, szuper. Sajnos nagyon kezdő vagyok, segíts kérlek. A bugyi össze horgolás nem megy. Hogy csináltad? Tűvel vartad, vagy horgolva van? Köszönöm

Névtelen írta...

Szia, csak addig küzdöttem, amíg a bugyit hozzá horgoltam :D visszabontottam egy sort a ruhából, igy az 63 szem lett és a bugyira csináltam plusz egy sort, amibe 3 szemet beszaporítottam, így az is 63 szem lett. Majd szemtől szembe osdzehorgoltam. Azért szívesen veszem a tanácsodat, mert még elég kezdő vagyok :). Még egyszer köszönöm a leírást, már Bogyó kész és egy 2 éves kislányt nagyon boldoggá tett :)

Kriszty írta...

Zsuzs írta, de valamiért elveszett innen a hozzászólás.
"Szia, szuper a leírás, és köszönöm hogy elergvé teszed számunkra. Még nagyon kezdő vagyok, kérlek megirnad, hogy kell a ruhát a bugyival (lapos kör) összehorgolni? Nagyon nem boldogulok vele :D köszönöm szépen"
Sajnos másként nem tudom leírni, mint ahogy ezt a mintánál tettem. Összefogod és a két szembe egyszerre bököd a tűt, ennyi.

Krisztina Murvai írta...

Kedves Krisztimaci! Nagyon sok anyókát és babókát tettél boldoggá ezzel a leírással, meg persze a továbbiakkal. Mára elkészült nálunk is a páros, párhuzamosan haladtam velük. Még egyszer hálás köszönet érte!

Névtelen írta...

Sziasztok,
kb mennyi idő egy ilyet elkészíteni egy teljesen kezdő horgoló számára?
Előre is köszi, Eszter

Kriszty írta...

Szerintem ez elszántság, kitartás és a fanatizmus összességének függvénye. :) Na meg a ráfordítható idő ami lényeges. Szóval ezt így nem lehet megállapítani, hogy 2 nap vagy két hét. :)

Névtelen írta...

Szia,
Nagyon köszi a mintát, nagyon igényes és szép lett Babóca, érthető volt minden, ami nem azt szerencsére tudtam utólag javítani (pl. a bugyi horgolás, ott pár helyen duplán varrtam össze a szoknyával, kicsit a cipő talprészénél is elvesztem, de a végeredmény szuper lett végül :) ). 20 hónapos kislányom nagyon örült neki, azóta puszilgatja, ölelgeti :)
Köszönjük még egyszer.
Edit

Ide írhatsz nekem

krisztimaci@gmail.com

Keresés

Related Posts with Thumbnails