2015. március 4., szerda

Horgolásminta 1.

Sokak kérésére álljon itt egyenlőre az egyik. Nem a legtökéletesebb de büszke vagyok rá, mert rajz alapján saját fejből alkottam. Pár variáción átestünk mi ketten, míg ez lett a vége.
Igyekszem érthető módon írni, Bár abból kiindulva, hogy én nem tudok leírásból horgolni sem kötni...hát meglátjuk mire jutok.

Én a kis csiguszt kizárólag pamut fonalból horgoltam. Leginkább ALIZE BELLA, igaz van benne más is, de mind pamut és kb egy kategória, így nem mászik el a vastagság.
Amiket használtam: krém 01, sárga 488, zöld 492, vagy 612 (mindkettőből készült egy) kék 387, fekete 60
2-es horgolótűvel horgoltam.
Ha elkészíted a leírásom alapján én csak annyit kérek, hogy egy erre a bejegyzésre mutató linkkel tisztelj meg légy szíves, blogon vagy akárhol. Köszönöm szépen.
Akkor lássuk
CIPŐ: Sárga fonallal 3 láncszemmel kezdünk, majd a rajz szerint elkészítjük a cipő talpát, kőrben horgolva. ( A három láncszem után egy láncszemmel magasítsunk és horgolunk 3 pálcát a harmadikba, majd mikor körbeértünk az első sorral, akkor horgoljuk meg a maradék két pálcát, hogy meglegyen az öt.) Három sorunk lesz.
Kb így fog kinézni, ahogy a következő két kép mutatja.

Majd mikor ezzel megvagyunk, horgolunk 2 sort úgy hogy már nem szaporítunk. Ez adja meg a cipellő magasságát. 26 szem
Cipő orrának kialakítása: kiszámoljuk, hogy hová esik a cipő orrának közepe, attól mérten 8-8 szemet nézünk (tényleg csak azért hogy a közepe középen legyen a cipő orrának). Amit szépen kettesével összekötünk, azaz lefogyasztjuk. (18) Hátul a sarok résznél 2-2 szemet szintén összekötünk. (16) Majd a következő sorban elöl az orr részben megint 2-2 összekötés és elvágjuk a szálat.(14) és máris csini cipőcske formánk lesz.
Zöld nadrágszár: színt váltunk, majd a zölddel horgolunk 14 szemet (elvileg ennyinek kell lennie mikor kész a cipő). A követező sorban szaporítunk úgy, hogy minden 2. pálcába 2 pálcát öltünk. Ezzel a szemszámmal horgolunk 9 sort. De lehet több is, akkor nagyobb lesz a gatyó.
Elkészítjük mindkét lábszárat, majd mikor a másodikkal is elértük a 9. sort, középen az ülepénél összekapcsoljuk a két nadrág szárát, és innentől úgy kezeljük, mint egy nagy kört.
.

Így horgolunk további 4 sort zöld fonallal
 Így kéne kinézzen. :)
TEST: Színt váltunk és horgolunk tovább kékkel. 11 sort, majd elkezdjük a fogyasztást, hogy kialakítsuk a testet. 
12. sorban minden 8. pálca után fogyasztunk egyet (kettőből horgolunk egyet, vagy kettőt összekötünk, kinek melyik tetszik jobban)
13. sorban minden 7. pálca után ...és ezt így folytatjuk, míg el nem érjük azt, hogy már minden 2.pálca után fogyaszthatunk egyet.
Ekkor kb így néz ki a test. Már közben is lehet tömni, hogy ne a kis lyukon kelljen. Én jó kis keményre tömtem, de ez ízlés dolga.
FEJ: 
1. sor egy 6-os magic ring
2. sor minden pálcába szaporítunk egyet (12 pálca)
3. sor minden második pálcába szaporítunk egyet (18)
4. sor minden harmadik pálcába szaporítunk egyet (24)
5. sor minden negyedik pálcába szaporítunk egyet (30)
6. sor minden ötödik pálcába szaporítunk egyet  (36)
7.sor minden hatodik pálcába szaporítunk egyet (42)
8. sor minden hetedik pálcába szaporítunk egyet (48)
9-15 sorban csak horgoljuk rendületlenül szaporítás nélkül a pálcákat.

16.sortól elkezdünk fogyasztani. valójában ugyanazt csináljuk mint szaporításkor, csak most visszafele. Minden 7., minden 6., minden.5., minden 4., minden.3., minden 2.pálca után fogyasztás.
A kört nem zárjuk be, tehát a 18 szemes kőr nyitva marad. Jól megtömjük a buksit majd szépen a fehér fonallal hozzávarrjuk a testhez
A néhol előbukkanó piros szál senkit ne tévesszen meg, ugyanis nekem ez szolgál az amigurumiknál sor jelölőnek. Így jobban követhető a fogyasztások menete. Ez kihúzható nagyon könnyen mikor elkészült az adott darab.
 Na ez is megvan.
KAROK:
1.sor 6-os magic ring fehér színnel
2. sor minden pálcába egy szaporítás (12)
3-5 sor fehérrel horgolunk
6. sor kék színnel, minden 3. pálcába egy szaporítás (16)
7-17 sor kékkel horgolunk folyamatosan
18. sor minden második pálcát fogyasztjuk (8)
19. sor minden pálcába egy pálca (8)
Felvarrjuk a karokat
CSÁPOK:
1. sor. 6-os magic ring
2. sor minden pálcába egy szaporítás (12)
3. sor simán horgolunk
4. sor A 12 pálcából 6-ot készítünk, tehát fogyasztás. Így elkészült az icipici gömböcske. A csápszárakat nagyon nehéz leírni, mert csinálni sem szeretem. Amikor van 6 pálcánk abból csinálunk 3-at majd néhány soron keresztül horgolunk, mindig visszaöltve az előző sorba. Így lesz viszonylag kis filigrán csápszárunk.
ARC: Elő a hímzőtűvel (jó hosszú legyen) és rajzoljunk arcot a kis gézengúznak. A szemeit én kis csillagként hímzem. Arra érdemes figyelni, hogy megmaradjon a jó kis karakteres mosolya, hogy széles mosolyt varrjunk neki, de ez is ízlés dolga. Van némi kis haja is, azt is csak egyszerűen behímzem a buksi tetejére.
CSIGAHÁZ: tetszés szerint variálható a szemszám
1. sor. 6.os magic ring
2. sor minden pálcába egy szaporítás (12)
3. sor minden második pálcába egy szaporítás (18) (de ez lehet csak 14 is, bár szerintem szebb a szélesebb)
tetszés szerint horgolunk egy hosszú csőt amit gyengéden töltünk csak meg töltőanyaggal, hogy könnyen formázható legyen, majd feltekerjük, összevarrogatjuk, hogy úgy is maradjon, végül a csiguszhoz rögzítjük
Igyekszem Babócával is jönni hamarosan.

29 megjegyzés:

kepi táska írta...

Hú, Kriszti, nagyon ügyes vagy! Nagyon jól néz ki a baba. Lehet, hogy én is megcsinálom az unokámnak. Köszi a mintát!

zsuzsanna írta...

Remek lett a bogyókád, gratulálok!

H.Stefi írta...

Nagyon jó lett a Bogyó csigafiu, köszönöm a mintát, nagyon várom Babócát! 😊

alexzsu írta...

Ilyen preciz leírás! Nem semmi. Köszönjük szépen! Nagyon aranyos, gratulálok !

H.Stefi írta...

Nagyon jó let Bogyó a csigafiú! Köszönöm a mintáját! Nagyon rendes vagy, hogy ilyen részletesen leírod, megosztod. Nagyon várom Babócát is!

Emőke írta...

Köszönöm a tökéletes leírást,végre!♥
Ha nem is Bogyót, de valami mást most már én is tudok horgolni! Szuper vagy!

Emese Bodor írta...

Szia,
először is gratulálok a szépséges alkotásaidhoz és a szuper mintához!
Másodszor ( most kapaszkodj meg!!)
küldöm a már olyan régen beígért macit. Már egyszer elindult, de Udvarhelyen felejtődött az autó csomagtartójában. :( Reggel indul, remélhetőleg estére megérkezik Budapestre. A Medosz szálloda recepcióján fog várni rád a Jókai tér 9 szám alatt. Sajnos nem tudom a böcsületes :) neved, ezért azt írtam rá, hogy Krisztimaci részére. Ott fogják hagyni, bármikor mehetsz érte. Minden jót, ölellek!

Aranka Takács írta...

Nagyon-nagyon hálás vagyok Bogyóért. Hatalmas örömet tudtam szerezni az unokámnak, aki azóta vele alszik, és a bölcsibe is magával viszi. A pontos leírás alapján még én is el tudtam készíteni. Ugye lesz Babóca is, mert magamtól nem tudom megcsinálni? Hálás köszönet.

Jutka írta...

Gratulálok a csigádhoz, nagyon tetszik a leírás is így olvasva. Miest visszajön a horgolhatnékom :) megcsinálom! Addig is szép napokatT

Jutka írta...

Gratulálok a csigádhoz, nagyon tetszik a leírás is így olvasva. Miest visszajön a horgolhatnékom :) megcsinálom! Addig is szép napokatT

Jutka írta...

Bocsánat!
Nem néztem a moderálásra vonatkozó feliratot.

Névtelen írta...

Bocsi egy kicsit elakadtam a cipőnél. Hogy marad 22szemem ha 28szemből fogyasztuno12szemet?valamit nem jól értelmeztem?köszi a segítséget előre is.

Kriszty írta...

26 szemből indulunk ki és így marad 14.

Névtelen írta...

Okés. Csak akkor úgy indulok a zölddel tovább,hogy 22szemet szedek fel és utánna még szaporítok 9-et a köv.sorban?

Névtelen írta...

Csak mert úgy írtad,hogy22szemnek kell maradnia ha jol fogyasztottunk.

Kriszty írta...

Valamit elírtam akkor, de most javítva lett. Bocsánat.

Névtelen írta...

Nagyon jòk a leírások,köszönöm.

Csilla Biro írta...

Nagyon jo a leiras, egyszeru, ertheto. Koszi. Kovetkezik Babóca :-)

Névtelen írta...

Szia!

Sajnos a cipőnél én is elakadtam. 26 szemből milyen sorrendben fogyasszak, hogy a végén 18 szem maradjon?
Előre is köszönöm a válaszod.

üdvözlettel:
Laura

Kriszty írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kriszty írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kriszty írta...

Ahogy írtam is, a cipő orrában minden 2 pálcából 1-et csinálsz. Így fog kialakulni a cipő orra.

Unknown írta...

Szia
Köszönöm, kész lettem, cipőnél és egy két helyen számomra se volt teljesen egyértelmű és hiába bontogattam vissza nem jött ki a szám... Szóval kicsit felemás a lába, vhogy keze is, de lánykámnak tetszik. Hova küldhetem a képet?
Köszi szépen, most következik Babóca lehet az jobbra sikerül... :-D

Brigi írta...

Szia
Köszönöm, kész lettem, cipőnél és egy két helyen számomra se volt teljesen egyértelmű és hiába bontogattam vissza nem jött ki a szám... Szóval kicsit felemás a lába, vhogy keze is, de lánykámnak tetszik. Hova küldhetem a képet?
Köszi szépen, most következik Babóca lehet az jobbra sikerül... :-D

Névtelen írta...

Kedves Kriszti!
Nagyon aranyos a Bogyód, nagyon ügyes vagy, és köszönet a mintáért.
Mennyi fonal fogy el? 1-1 színből elég egy??
Köszönettel: Petra

Györkös Petra írta...

Kedves Kriszti,
nagyon ügyes vagy, cukkerek ezek a bogyóék:)
Egy figurához egy színből hány gombolyag szükséges?

Kriszty írta...

Minden színből bőven elég egy gombóc fonal, sőt! :D

Katka81 írta...

Kedves Kriszti!

Nagyon aranyos a Bogyó és Babóca Családod. Én most horgolom őket, az összes szereplőt megcsinálom. Kis keri lányomnak ez a kedvenc meséje.

Kata

Manyuska Manyuska írta...

Kedves Kriszti!
Köszönöm a mintát ami alapján megtudtam, horgolni Bogyót és Babócát.
Nagy örömet szerezve ezzel az unokáimnak.
Gratulálok a többi alkotásaidhoz.

Üdvözlettel: Manyi

Ide írhatsz nekem

krisztimaci@gmail.com

Keresés

Related Posts with Thumbnails